->  Foto 2011 >>> 20.11.2016.: -U koloni sjećanja na žrtvu Vukovara 1991

U Koloni sjećanja-Vukovar 18.11.2016.

U petak 18.studenog  obilježili smo jubilarnu 25.obljetnicu žrtve Vukovara grada heroja. U rekordnoj Koloni sjećanja od bolnice iz koje su 18.studenog 1991. odvedeni ranjenici i osoblje bolnice te smaknuti na Ovčari do Memorijalnog groblja u Vukovaru gdje su sahranjeni poginuli branitelji i civili, sudjelovalo je oko 150-200 000 tisuća ljudi, najviše do sada. Sa veteranima  4.gbr DNŽ iz Metkovića je u Vukovar putovao i dio naših mještana. Iz Vida je zasebno putovao i KUD Župa Gospe Snježne zajedno sa kolegama iz Momića. U Vukovar smo stigli rano ujutro dok su se kolone ljudi neprestano slijevale u grad. Vrijeme je bilo prohladno ali je izlaskom sunca zatoplilo pa što se bližila sredina dana moglo ići i u kratkim rukavima. Službeni program započeo je ispred bolnice odakle je u 10 i trideset sati krenula Kolona sjećanja prema Memorijalnom groblju koju su predvodili hrvatski branitelji Vukovara i članovi obitelji poginulih, ubijenih i nasilno odvedenih hrvatskih branitelja Vukovara. Naši veterani iz Metkovića za ovu prigodu izradili su hrvatsku zastavu dimenzija 20 x 4,5 metara sa natpisom na latinskom u bijelom polju lijevo od grba: „IN HOC SIGNO VINCES“ što znači „U ovom ćeš znaku pobijediti“, slogan iz 4.stoljeća koji se nalazi i na grbu 4.gardijske brigade te desno od grba natpis na hrvatskom „Pod ovim znakom i u ratu i u miru“. Zastava je inače izrađena i dopremljena na dan našeg polaska u Vukovar.

Zbog velike gužve oko bolnice nije bilo moguće razviti zastavu na tom mjestu te je ista razvijena pored mosta vukovarskog heroja Jean-Michel Nicoliera u centru grada. Čekali smo kolege iz udruge iz Splita koji su stigli vlakom, da zajedno krenemo dok je gotovo sat ipol vremena prolazila kolona pored nas nakon čega smo se spojili s veteranima iz Splita i ispred njih nastavili dalje u tišini i s ponosom na licu. Zastava je izazvala pozornost pa nam se putem priključuju i ostali građani koji su je željeli nositi. Uz nas su bili i KUD-ovci pa su i oni sudjelovali. Po dolasku na ulaz u Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskog rata zbog velike gužve ulazimo bočno prema spomeniku gdje na padini pored 938 bijelih križeva, od kojih svaki simbolizira jednu žrtvu ekshumiranu ovdje, razvijamo zastavu. Na grobovima poginulih vukovarskih branitelja gorjelo je tisuće svijeća kao i kod spomen obilježja te kamenih križeva na mjestu masovne grobnice. Po završetku svete mise, gradski autobusi  nisu dugo vremena prometovali pa se većina uputila pješice prema centru a neki i prema vojarni 204. vukovarske brigade gdje nas je dočekala okrjepa.  Nakon toga razgledali smo postav Memorijalnog muzeja Domovinskoga rata u iščekivanju autobusa koji je stigao tek oko 18 sati jer ih nisu puštali sa Veleprometa gdje je bilo veliko parkiralište za autobuse. Po dolasku autobusa iskrcavamo donaciju mandarina za nekoliko škola i dječiji vrtić u Vukovaru. Mandarine je preuzela djelatnica  OŠ Mitnica koja će ih dalje distribuirati školama i vrtiću. Nakon toga nastavljamo prema Trpinjskoj cesti gdje zastajemo kod Spomen doma i spomenika generalu Blagi Zadri gdje smo zapalili svijeću i produžujemo put Osijeka na noćenje.

Kako svake godine pri odlasku u Vukovar, drugi dan idemo na nove lokacije, ujutro nakon doručka krenuli smo prema Slavonskom Brodu gdje su nas ugostili ratni kolege iz 3.gardijske brigade s kojima njegujemo suradnju i prijateljstvo započeto još u akciji Maslenica 1993.godine. Uz pratnju vodiča obišli smo brodske znamenitosti a kod spomen-obilježja  za 28 djece iz Slavonskog Broda poginulim u Domovinskom ratu, zapalili smo svijeću kao i kod spomenika poginulim braniteljima Slavonskog Broda. Slijedilo je razgledavanje tvrđave Brod iz 18.stoljeća u kojoj se nalaze postava jedinstvenog muzeja tambura, tvrđavskih kompleksa, Galerije Ružić i drugih. Nakon ručka i slobodnog vremena u razgledanju grada vraćamo se u Metković.  >>> Na linku reportaža posjeta KUD Župa Gospe Snježne

Kolona sjećanja od bolnice do Memorijalnog groblja
Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge